HYVINVOINNIN PARANTAMINEN: Miten parantaa hyvinvointia arjessa helposti?

HYVINVOINNIN PARANTAMINEN: Miten parantaa hyvinvointia arjessa helposti?

Kokonaisvaltainen hyvinvoinnin parantaminen ei ole vain positiivista puhetta tai pinnallisia stressinhallintakeinoja. Rakkauden (r)evoluutiossa tartutaan hyvinvointia rajoittaviin uskomuksiin ja sukelletaan tiedostamattoman mielen syvyyksiin tavalla, joka ei ole aina pelkkää myötäkarvaan silittämistä.

Kokonaisvaltaisen, fyysisen ja henkisen hyvinvoinnin edistäminen on avainasemassa niin parisuhteen parantamisessa, erosta eteenpäin selviämisessä kuin iloisen sinkkuelämän mahdollistajanakin. Jokaisen blogikategorian artikkelit tarkastelevat eri elämänvaiheita ja erilaisia ongelmatilanteita niin yksilön kuin myös myös puolison tai exän hyvinvointinäkökulmasta.

Kokonaisvaltainen hyvinvointi saa voimavaransa tiedostamattomasta mielestä ja alitajunnasta. Kliinisena hypnoterapeuttina ja sertifioituna NLP Trainer-valmentajana autan sinua parantamaan henkisen hyvinvoinnin osatekijöitä, koska monipuolinen mielen valmennus vahvistaa myös fyysisiä voimavaroja. Mieli ja keho ovat yhtä. Olet lämpimästi tervetullut henkilökohtaiseen valmennukseeni ja esimerkiksi parisuhteesi sisältö ja suuntaa parantavaan verkkovalmennukseen. Lisäksi tästä Hyvinvointi-blogikategoriasta löydät monia hyvinvoinnin parantamista käsitteleviä kirjoituksia. 

Joskus henkinen hyvinvointi paranee fyysisten ensiapukeinojen kautta, esimerkiksi antoisan seksielämän myötä:

Kokonaisvaltainen hyvinvoinnin parantaminen onnistuu alitajunnan ja tiedostamattoman mielen voiman avulla

Olet todennäköisesti joskus asettanut itsellesi tavoitteen, jota et saavuttanut, vaikka kuinka halusit. Ehkä olet useasti päättänyt lopettaa jonkin huonon tapasi tai parantaa jotain elämäsi osa-aluetta. Vaikka kuinka vannoit onnistuvasi tällä kertaa, niin jostain syystä huomasit palanneesi vanhaan jumitilanteeseen, taas kerran.

Mistä se johtuu?

Toimintamme perustuu pääosin, 95-prosenttisesti alitajuisiin, tiedostamattomiin draivereihin, jotka ajavat meitä välillä myös täysin väärään suuntaan. Ohjaudumme huonoille raiteille autopilotin lailla. Laihduttaja havahtuu vasta karkkipussin tyhjennettyään tai puolisonsa pettäjä huomaa jälleen päätyneensä salarakkaansa lakanoihin, vaikka oli vannonut itselleen ja ehkä puolisolleenkin toisin. 

Jos asetat tavoitteesi vain tietoisen, loogisjärkevän, rationaalisen mielesi tasolla, pyristelet tavoitettasi kohti 5%-mateluvauhdilla. Kun taas käytät tietoisuutesi tahdonvoiman ja energiasi siihen, että hienosäädät ensin alitajuisia rajoittavia uskomuksiasi ja justeeraat tunnemaailmaasi (arkisetkin valinnat tehdään pääosin tunteella ja vain perustellaan järjellä!), et löydä itseäsi tunnesyömisen aallonpohjasta etkä vääriltä raiteilta muutenkaan. 

Kun perusasetuksesi ovat kunnossa, voit helpommin antaa alitajuisen autopilottisi ohjata sinua päivittäisissä valinnoissasi kohti sitä tavoitetta, jonka tietoinen mielesi on asettanut, mutta jonka myös tiedostamaton mielesi vihdoin ostaa omakseen.

Lempeän ratkaisukeskeinen itsensäkehittäminen vie perille parhaiten ja helpoiten

Halusitpa aloittaa maanantaina jälleen uuden dieetin tai päättäisit parantaa parisuhdettasi, miten aiot varmistaa tavoitteesi tosiasiallisen järkevyyden ja saavutettavuuden? 

Älä ainakaan itsellesi uskottele mitään sellaista, johon 95% sinusta itsestäsi ei kuitenkaan usko. Muutoin päädyt väittelemään vain itsesi kanssa niin kauan, kunnes uuvut. Tiedät varmaan “ikuisuuslaihduttajia” tai henkilöitä, jotka viettävät vuosikymmeniäkin erota vai ei” -ikuisuusluupissaan? 

Kannattaa varmistaa, että sinä saavutat kaikki ja toisaalta vain ne tavoitteet, jotka tekevät sinulle hyvää 100%:sti. Muu on aikasi ja elämänenergiasi haaskuuta.

Tiedostamattoman mielen ja alitajunnan voiman valjastaminen ei käy sillä samalla sekunnilla, kun päätät tavoitteesi pelkän tietoisuutesi tasolla. Vaikka mielen syvyyksiin sukeltaminen voi tuntua hitaalta ja ensikertalaisesta myös ehkä hieman vaivalloiselta, niin saavutat tavoitteesi varmemmin ja helpommin vain tavalla, jossa huomioit myös sen 95% “osuuden” mielestäsi. Panosta itseesi tutustumiseen syvällisesti, jos et halua jatkuvasti löytää itseäsi tilanteesta, jossa yrität piristää päivääsi tai parisuhdettasi pinnallisilla pikkukikoilla kerta toisensa jälkeen tuloksetta.

Muutoin saatat viettää loppuelämäsi samassa itsesumutuksen huurussa uskoen, että et mukamas voisi saavuttaa parempaa elämää parisuhteessa tai sinkkuna. Aivan varmasti voit. Jos sinun mielesi ei vielä usko tätä 100%:sti, niin on korkea aika aloittaa mielen valmennus eikä tuhlata enempää arvokasta elinaikaasi vain unelmilla haihatteluun.

Ethän ole energiasyöppö puolisollesi?

Kokonaisvaltaisen fyysisen ja henkisen hyvinvoinnin edistäminen parisuhteessa on molempien oma velvollisuus

Keinoista luoda parempi parisuhde ja lisätä hyvinvointia parisuhteessa kerrotaan tarkemmin Hyvä parisuhde -blogikategoriassa.

Oman hyvinvoinnin parantaminen on molempien puolisoiden oikeus ja velvollisuus. Kumpikaan ei voi sälyttää vastuuta omasta onnellisuudestaan toisen harteille. 

Huono itsetunto rasittaa rakkauselämää kohtuuttomasti. Heikko itsetunto ei ole ikuisesti pysyvä olotila, vaan sinä voit ja sinun kannattaa vahvistaa itsetuntemustasi ja valaa lisää luottamusta itseesi. Kun todella tunnet olevan hyvinvoinnin ja onnellisen elämän arvoinen, sitten sinun on helpompaa huolehtia sekä fyysisestä että henkisestä hyvinvoinnistasi:

Huolehdi kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnistasi ennen kuin teet eropäätöksen

Verkkokurssi Parempi parisuhde vai erinomainen ero -verkkovalmennus
Tervetuloa verkkovalmennukseen kirkastamaan parisuhteesi sisältö ja suunta nyt, kun et jaksa enää rasittaa itseäsi iänikuisilla eropohdinnoilla.

Kokonaisvaltainen hyvinvointi on koetuksella varsinkin parisuhteen risteyskohdassa: edestakaisin poukkoilevat eroajatukset ja ristiriitaiset tunteet kuluttavat sekä henkistä että fyysistä energiaa.

Aivan liian moni viettää vuosikausia “Erota vai ei?”-luupissaan, jolloin ratkaisuvaihtoehtojen kenttä näyttää kaventuvan vuosi vuodelta. Kun haluat lopettaa iänikuiset eropohdintasi ja tehdä selkeän päätöksen jompaan kumpaan suuntaan, tule mukaan verkkovalmennukseen, jossa kirkastat tahtotilasi ja tulevan suuntasi. Olipa toiveenasi lopulta se eroaminen tai parisuhteen parantaminen pysyvästi pintaa syvemmältä.

Molemmat vaativat pohjaksi vankan päätöksen. Hyvinvoinnin parantaminen parisuhteessa ei onnistu, jos perustana oleva päätös ei ole sinun omien arvojen mukainen.

Henkisen hyvinvoinnin parantaminen on erityisen tärkeää eroprosessin aikana

Hyvinvoinnin parantaminen jo ennen eroprosessin aloittamista on tärkeää, jotta eroa haluava osapuoli voi tuntea suurempaa varmuutta eropäätöksestään ja lisäksi jaksaa keskustella erotoiveistaan puolisonsa kanssa. Eroprosessia ei kannata aloittaa suinpäin stressaantuneena, vaan omaa hyvinvointiaan kannattaa vahvistaa parhaansa mukaan jo ennen h-hetkeä, eron puheeksi ottamista. 

Toisinaan oman hyvinvoinnin parantaminen ja stressin lievittyminen auttaa näkemään myös parisuhteen uudessa valossa ja kenties yhteinen suunta vielä löytyy.

Avioeron hakeminen voi olla myös ainoa realistinen keino parantaa molempien fyysistä ja henkistä hyvinvointia kokonaisvaltaisesti. Usein ero tuo mukanaan paljon muutakin hyvää kuin vain siviilisäädyn muutoksen.

Kun ero on ajankohtainen sinulle, lue hyvinvointiasi tukevia kirjoituksia Erota vai ei-blogikategoriasta. Eron jälkeiseen hyvinvoinnin parantamiseen liittyvät artikkelit löydät Eron jälkeen -blogikategoriasta. 

Kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin parantaminen sinkkuna on avain myös antoisampaan deittailuun

Sinkkuelämän fyysistä ja henkistä hyvinvointia käsittelevät kirjoitukset löydät Sinkkuelämää -blogikategoriasta. Lue esimerkiksi seuraavat blogipostaukset kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin edistämisestä:

Henkisen hyvinvoinnin edistäminen itsensä kehittämisen avulla

Erityisesti henkisen hyvinvoinnin parantaminen on aiheena esimerkiksi seuraavissa blogiartikkeleissa:

Moni miettii, miten parantaa hyvinvointiaan itsensäkehittämisen avulla

Miten parantaa hyvinvointiaan itsensä kehittämisen avulla?

Enemmistö aikuisista yltää korkeintaan puoliväliin ihmisen potentiaalisesta kehityskaaresta. Kun oma suunta on hukassa, elämä voi tuntua hyvin stressaavalta. Miten parantaa hyvinvointiaan itsensäkehittämisen avulla, jos kokee itsensä jo valmiiksi?

HYVINVOINNIN PARANTAMINEN: Positiiviseen hyvinvointiin tarvitaan negatiivisiakin tunteita

Puolison ja oman hyvinvoinnin parantaminen arjessa kiireiden keskellä: Pyydä minut kotikäynnille tai tule mukaan verkkovalmennukseen!

Lue hyvinvoinnin parantamisesta tästä elämäniloisesta ja mielenrauhaan ohjaavasta Hyvinvointi-blogikategoriasta. Tämä hyvinvointiblogi käsittelee sitä, miten voi parantaa hyvinvointia parisuhteessa tai ihan itsekseenkin.

Kun haluat henkilökohtaista valmennusta omassa kodissasi, pyydä minut kotikäynnille. Autan sinua hypnoterapian ja siihen yhdisteltävien monipuolisten terapeuttisten ja valmennuksellisten menetelmien avulla. Kotikäyntipalveluni avulla säästät omaa aikaasi, kun sinun ei tarvitse lähteä kaupungille sompailemaan eikä istumaan liikenneruuhkissa. 

Olet lämpimästi tervetullut myös verkkovalmennukseeni rakkauselämäsi suunnan kirkastamiseksi:

Kliininen hypnoterapeutti, NLP-valmentaja Kati Niemi Espoo Helsinki Vantaa Kauniainen Sipoo Kirkkonummi

VALMENNUS

Henkilökohtainen valmennus avartaa näkymiäsi rakkauselämäsi runsauttamiseen ja itsesi voimaannuttamiseen muillakin elämänalueillasi, jotta voit päivä päivältä helpommin elää oman itsesi näköistä elämää rakkaudesta käsin niin itseksesi

Verkkokurssi Parempi parisuhde vai erinomainen ero -verkkovalmennus

Parempi parisuhde vai erinomainen ero?

Mistä ihmeestä voi tietää, milloin kannattaa erota ja milloin jatkaa yhdessä panostaen parisuhteeseen enemmän? Entä jos jo tietää haluavansa erota, mutta eroaminen pelottaa?  Nyt voit

Hyvinvoinnin edistäminen parisuhteessa, eroprosessin aikana ja sinkkuna

Iänikuisten eropohdintojen lopettamiseksi tilaa Rakkauden (r)evoluutio-kirja.

Parisuhdekirja lukijapalaute kokemuksia
Lukijapalautteita löydät tämän kuvalinkin kautta.